INNER DESIGN

*the design network for interior design lovers*

Ri-cercati

Login to add Ri-cercati

Creative

Biography

Ri-cercati is a project brought ahead by three architects, Claudio Bosio, Elisa Mensa and Giulia Ceccarelli. A couple of years ago we decided to follow a unique and personal path, which strives to study and design polifunctional and modular objects, created from geometric shapes in evolution. These evolving shapes naturally generate different functions, that each person can interpret and use in always new manners. Our ambition is to investigate shapes, in order to create an interaction with the object, with the idea of bringing designers' attention back to the users rather than to the object itself. Ri-cercati sono tre architetti, Claudio Bosio, Elisa Mensa e Giulia Ceccarelli che da qualche anno stanno cercando di sviluppare un proprio percorso di ricerca volto allo studio e alla progettazione di oggetti polifunzionali e modulari, generati da forme geometriche in evoluzione. La forma che si evolve genera naturalmente funzioni diverse, che ognuno di noi può interpretare e intendere in modi sempre nuovi. La nostra ambizione è usare la forma per creare una interazione con l'oggetto, per tentare di riportare al centro dell'attenzione dei designer non più solo il prodotto in sè, ma principalmente il suo fruitore.

Other InfoMore Info

Birth date 01/03/2013
Job Architect
Type Architect
School University Degree in Architecture
Specialization Architectural Design, Structural Planning, Interior Design, Interior Design, Exterior Design
Style Modern, Minimal

Portfolios

Sga bello

5 photos

Sga bello represents a fragment in our personal pursuit of realizing modular and polifunctional objects, generated from geometric shapes in evolution. When closed, sga bello hints to our architectural background, recalling an archetypical house, with a triangular roof. Its flat shape allows hanging it to a wall, almost like a painting, and using it as a chalk board. With a simple move, the house opens and becomes a comfortable seat, but if you turn it around, it can also become a container, a hut for children's games or a shelter for pets! Its triangular shape is ideal for the creation of modular compositions, that can be used in primary schools or in children’s’ corners of libraries. Thanks to its simple shape, this object can be created with recycled and costless materials. The first prototypes have been realized with OSB wood, recovered from industrial packaging, but we are now also considering using lacquered plywood. Sga bello rappresenta un frammento della nostra personale ricerca che ci vede impegnati nella realizzazione di oggetti polifunzionali e modulari generati da forme geometriche in evoluzione. Sga bello, se chiuso, tradisce la nostra formazione da architetti, ricordando una sorta di immagine archetipa della casa con tanto di tetto a falde, in più la sua forma appiattita consente di appenderlo alle pareti quasi come un piccolo quadro, che all'occorrenza può anche essere utilizzato come lavagnetta. Con un semplice gesto la casetta si apre trasformandosi in una comoda seduta, e poi, a piacimento, questo oggetto può diventare ciò di cui uno ha più bisogno: una rotazione e Sga Bello sarà un contenitore, un altro movimento e diventerà una capanna per i giochi dei bambini o un rifugio per piccoli animaletti domestici! La forma triangolare di Sga bello si presta anche alla realizzazione di composizioni modulari di cui si può immaginare l'uso in asili o in biblioteche nelle sale di lettura dedicate ai più piccoli. La semplicità di questo oggetto fa sì che si possa realizzare con materiali poveri e di recupero. I primi prototipi sono stati realizzati con legno osb recuperando imballaggi industriali, ma ora stiamo sperimentando modelli in multistrato di legno laccato.

FourElle

3 photos

A simple and modular project, this coffee table is made of 12 identical wood rectangles, that are assembled three by three to form 4 L-shaped elements. Join these elements together and a table is created! The L-shaped elements can be lacquered in any color, allowing everyone to create their personal version of the table. Un progetto semplice e modulare, si compone di 12 rettangoli in legno di identiche dimensioni che si assemblano a 3 a 3 a formare delle “L” e 4 di queste L creano il tavolino. Le L possono essere realizzate di qualsiasi colore dando la possibilità ad ognuno di creare liberamente il proprio tavolo.